המרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי אשקלון
דלג על בר עליון
בר עליון
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על על בית החולים
על בית החולים
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners

מאכלי וסימני ראש השנה

לכבוד ראש השנה הבא עלינו לטובה, שירי עפר, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה, שיתפה אותנו מהם היתרונות של סימני החג הבולטים:
רימון: הרימון נמנה עם שבעת המינים, ומסמל בתרבויות שונות שפע ופריון.
למיץ הרימון יכולת נוגדת חמצון גבוהה מאוד, גבוהה יותר מיין אדום או תה ירוק.
הרימון מכיל חומרים הנקראים: פולי-פנולים. נמצא, כי אותם פולי-פנולים נקשרים ל-LDL (הכולסטרול ה"רע") מעכבים את חמצונו, ויכולים לעכב התפתחות של טרשת עורקים ולסייע בהורדת לחץ דם.
רימון הוא מקור טוב לויטמין C, ויטמין E ואשלגן.
תפוח: מקורו של התפוח התרבותי במרכז אסיה. תפוחים משווקים כיום לאורך כל עונות השנה.
צריכת תפוחים מעלה את ריכוז נוגדי החמצון בדם ובכך מפחיתה את הנזק החמצוני, מונעת נזק בדנ"א וכן בעלת השפעה נוגדת דלקת.
התפוח גם מכיל פקטין - סיב תזונתי מסיס שמסייע באיזון רמות סוכר ורמות כולסטרול בדם. בנוסף פקטין מסייע לאיזון חיידקי המעי.
למקפידים על תפריט טבעוני - רסק תפוחים (ביתי או קנוי ללא תוספת סוכר) הוא תחליף ביצה מצויין לאפיית עוגות ועוגיות.
תפוח בינוני מכיל 2 ג' סיבים, 3 מק"ג ח. פולית, 4 מ"ג ויטמין C ו- 6 מ"ג סידן.
ומיתוס לסיום – לא, בתפוח חמוץ אין פחות קלוריות מאשר בתפוח מתוק. תפוחים חמוצים ומתוקים מכילים כמות זהה של קלוריות. הטעם השונה נובע מכמויות החומצה שבפרי.
חג שמח ושנה טובה לכולם
הדפס
עבור לתוכן העמוד