Barzilai University Medical Center

58 Research Day 2020 Barzilai University Medical Center 39 שיפור חווית המטופל באשפוז באמצעות דיאלוג מטפל - מטופל נורמטוב אילנה 1 , אקריש אסתר 1 , רויטל סלימי 2 , לימור שיימן 2 1 פנימית ד', 2 הנהלת הסיעוד, מרכז רפואי אוניברסיטאי ברזילי רקע לחוויית ישנה המטופל על השפעה תהליך ההחלמה, זאת מההבנה שניהול של איכותי עם הקשר המטופל מקור מהווה השפעה על המוטיבציה והמחויבות של המטופל לשתף עם פעולה תכנית הטיפול ולהתמיד בה כנדרש. הנחת העבודה שיתופו של המטופל במידע אודות מצבו גורם לו להבין את מצבו, להכיר באפשרויות הטיפוליות הקיימות ולהיות חלק אינטגרלי בקבלת ההחלטות. מטרה ליצור כלי טיפולי המעודד דיאלוג בין המטפל למטופל להערכת מידת הבנת המטופל את מצבו הרפואי. שיטה ותוצאות " האחות מרכזת הטיפול " במשמרת בוקר, קיימה שיח עם המטופלים שהתקבלו ב - 24 שעות האחרונות . היא בדקה את מידת הבנת המטופל את מצבו הרפואי ומה מתוכנן עבורו באמצעות שאלון המורכב מ - 6 שאלות. מתוך 1,246 מטופלים שהתקבלו למחלקה ממאי ועד נובמבר 2019 , 1,067 ( 86% ) השיבו על השאלון. מרבית הנבדקים ( 94%) שהסכימו להשתתף, הביעו שביעות רצון גבוהה מהפנייה אליהם. כמעט כל המטופלים ( 97% ) יכלו להסביר את סיבת אשפוזם במחלקה , לעומת הנותרי ם (3% ) שלא הצליחו להסביר את סיבת האשפוז ל . קבוצת ה מטופלים שלא יכלו להסביר את סיבת אשפוזם, בוצעה הדרכה מקיפה בנושא באותו מעמד . סוגיית ידיעה והבנת ממצאי בדיקות הדם שבוצעו למטופלים במהלך האשפוז נבדקה ומצאנו ש - 84% מהמטופלים ידעו את התוצאות. 231 מטופלים ( 22% ) לא ידעו אילו בדיקות מתוכננות עבורם ומתוכם 146 מטופלים ( 14% ) לא ידעו מדוע מתוכננות עבורם הבדיקות הנ"ל וקיבלו הדרכה בהתאם. עוד נוסיף, שני התחומים המובילים בהדרכות מטופלים היו: בדיקות מעבדה - 214 הדרכות, הדמיות - 162 הדרכות. מסקנות והמלצות המטופלים ומשפחותיהם ה ביעו שביעות רצון גבוהה מעצם ההתייחסות המהירה למטופל, ההדרכה שקיבלו, השלמת מידע שחסר למטופל, מתן האפשרות לשאול שאלות נוספות וקבלת מענה. אנו ממליצים להמשיך ולבצע את הפרויקט היות והוא תורם לשיפור חווית המטופל באשפוז.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=