גודל טקסט      
דלג על בר עליון
בר עליון
דלג על על בית החולים
על בית החולים
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners

"לחשוב מחוץ לקופסת האוכל"

לאכול מחוץ לקופסא


גם לילדים שלכם נמאס מאותו כריך כל בוקר?
לכבוד תחילת שנת הלימודים, לפניכם 3 דרכים לדאוג שהארוחות יהיו מגוונות וגם הילדים ייהנו לקחת חלק בהכנתם ואכילתם.

1. אחת לשבוע שבו עם הילדים לתכנון "לוח כריכים שבועי" ותנו להם לבחור את סוג הממרח הבריא, כמו למשל אבוקדו, חומוס, טחינה, גבינה לבנה או גבינת קוטג'.

2. פעילות משותפת במטבח- גם הזדמנות לזמן איכות עם הילדים וגם בסופה תוצאה טעימה. 
למשל הכנת "חטיפי אנרגיה ביתיים" קלים, פשוטים וטעימים. המתכון בהמשך.

3. אופציה נוספת להעשרת התפריט- "פשטידות אישיות" ניתן להכין בתבנית שקעים, כך אפשר לחלק בקלות את המנות למהלך השבוע או אפילו להקפיא ולהוציא כשצריך.
בצורה כזו אפשר להוסיף ירקות אחרים שבדרך כלל ילדים אוכלים פחות. כמו פשטידות גבינה עם ברוקולי וגמבה, פשטידות תירס או פשטידת פטריות. 

היחידה לתזונה מאחלת שנת לימודים פורייה ומוצלחת!


 מתכון-  חטיפי חלבה-שוקולד  ( המתכון של אילת מלניק, דיאטנית קלינית מהמרכז הרפואי ברזילי)

מרכיבים:
-6 תמרי מג'הול לאחר השרייה במים של לילה
-1 כף סילאן
-1/3 כוס טחינה גולמית
-כוס וחצי פצפוצי אורז מלא
-1/4 כוס שוקולד צ'יפס קטנים

הוראות הכנה:
1. מועכים את התמרים עם מזלג עד לקבלת תערובת חלקה יחסית
2. מוסיפים את הטחינה והסילאן ומאחדים
3. מוסיפים  בהדרגה את פצפוצי האורז והשוקולד ומערבבים בעדינות ליצירת עיסה אחידה
4. מסדרים את העיסה בתבנית/קופסה מלבנית קטנה, מקפיאים למשך שעה לפחות
5. פורסים לקוביות
5. מאחסנים במקרר.

 

הדפסשלח לחבר
עבור לתוכן העמוד