גודל טקסט      
דלג על בר עליון
בר עליון
דלג על הודעות המרכז הרפואי
הודעות המרכז הרפואי

הודעות המרכז הרפואי

עצור
חדש - תחבורה ציבורית אל תוך בית החולים
חדש- חדש- החל מתאריך 21/2/2018 תחנה ציבורית לבית החולים ברזילי במיון החדש בקו אוטובוס מס 18 לבאים מרכבת אשקלון ולתושבי העיר. וקו מספר 7.
מעבדת כלי דם (דופלקס)
מעבדת כלי דם (דופלקס) עברה למשכנה החדש ברנטגן הישן, במספר טלפון חדש 08-6663520 ​
מעבר דיאליזה דחופה למיקום חדש
החל מתאריך 26.6.2018 תפעל הדיאליזה הדחופה בבניין אשפוז כירורגי( הבניין החדש) בקומה 2-
היחידה לטיפול נמרץ כללי עברה למשכנה החדש והממוגן
-מכון צנתורי הלב עובר לקומת המרתף בבניין האשפוז סמוך למכון אלקטרופיזיולוגיה. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ומאחלים לכם שנה טובה. - היחידה לטיפול נמרץ כללי עברה למשכנה החדש והממוגן בבניין הכירורגי - הכניסה מבניין האשפוז המערבי מקומת הכניסה (0)- בהמשך למרכז המסחרי- אתנחתא
דרושים אחים ואחיות בברזילי וכוח עזר סיעודי
למרכז הרפואי ברזילי דרושים/ות אחים/יות מוסמכים/ות בוא/י לעבוד איתנו ותזכה/י לאפשרויות לקידום מקצועי, עידוד למחקר, השתתפות כספית בלימודים ובשכר דירה ולא פחות חשוב למשפחה חדשה ויחס חם ואישי!- פרטים נוספים בטל 08-6745800
אירוח למשפחות של חולים שומרי שבת
משפחה שומרת שבת תשמח לארח אתכם תוך שמירת קדושת השבת. לפרטים נוספים לחץ על הכותרת.
דלג על על בית החולים
על בית החולים
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners

כיצד לשמור על תזונה נכונה ואיי עלייה במשקל בחג הפסח

מחלקת התזונה והדיאטה במרכז הרפואי ברזילי בעצות כיצד ניתן ליהנות בליל הסדר ובמהלך החג תוך שמירה על תזונה נכונה ואף הימנעות מעליה במשקל?
על תזונה נכונה בחג הפסח

יום בו מצפה לנו ארוחת חג גדולה, איכלו ארוחות קלות במשך היום ולא להגיע רעבים לשולחן החג.
בליל הסדר:
- אכלו תוך תשומת לב, מתוך בחירה ותכנון מוקדם.
- אם יש לכם שליטה על התפריט דאגו שיהיו מנות דלות יחסית בקלוריות.
- שימו לב לגודל מנות הפחמימות אותן תרצו לאכול.
1 מצה = 2 תפוחי אדמה קטנים  = כוס אורז/קטניות (לאוכלי קטניות) אחרי בישול
-איכלו מנה בשרית אחת או דג, או חצי מנה מכל אחד מהם ביום. העדיפו בשר לא שמן.
- איכלו ירקות טריים ו/או מבושלים (כמחצית מהצלחת), שימו לב לרטבים של הסלטים אשר  עשירים לרוב בשומן (במקום שמנת או מיונז, בססו את הרוטב על לימון ועשבי תיבול). 
- המעיטו במאכלים מטוגנים ועתירי שומן, העדיפו מאכלים אפויים, צלויים ומבושלים.
-למנה האחרונה העדיפו פירות טריים על פני מאכלים ומאפים מתוקים (כמו עוגות או גלידה). 
- שתו מים במקום שתייה ממותקת.
-השתדלו לשתות "רק" ארבע כוסיות ולא יותר. דעו, ב-200 מ"ל יין מתוק (כוס) יש 280 קלוריות וב-200 מ"ל יין אדום יבש/תירוש יש כ-170 קלוריות. 
- אכלו עד אשר תרגישו מלאים אך לא "מפוצצים".
- אל תמנעו ממאכל שאתם אוהבים. הימנעות גוררת אכילת יתר של מאכלים אחרים. אכלו את שאתם אוהבים במידה ותוך התחשבות בכלל המאכלים בארוחה.
- כאשר סיימתם לאכול, אם ניתן, עזבו את השולחן.

  אך פסח לא נגמר בליל הסדר! מה בדבר שאר החג?
אכילת מצות:
ערכה הקלורי של מצה הוא כ-150 קלוריות. מצה רגילה אינה משביעה כמו לחם, ולכן אנו נוטים לאכול ממנה יותר, הקציבו לכם את הכמות הרצויה והשתדלו לעמוד בהחלטתכם.
מצה 1 רגילה = 2 מצות קלות = 2 פרוסות לחם רגיל = 4 פרוסות לחם קל.

אך מצה לא אוכלים סתם כך. מה עם ממרח?
שטח הפנים של מצה הוא גדול ולכן יש למרוח את הממרח הכי דק שאפשר.

- אכלו בביסים קטנים ולעסו לאט והיטב.
- שתו מים לרויה.
-הרבו באכילת ירקות בין הארוחות וגם במהלך הארוחות עצמן.
-המעיטו באכילת מאכלים מטוגנים ועתירי שומן וסוכר.
- הקפידו על פעילות גופנית: נצלו את החופשה ואת מזג האויר הנעים לבילוי מחוץ לבית. טיילו בטבע, צאו להליכה יומית עם המשפחה והחברים, שחקו בכדור עם הילדים, רכבו על אופניים.
הגברת פעילות גופנית בחג תפצה על תוספת הקלוריות ששבוע הפסח מזמן לנו.
-אכילת מצות במידה ובתוספת ירקות, שתיה ופעילות גופנית יכולות לעזור למניעת עצירות.

הדפסשלח לחבר
עבור לתוכן העמוד