גודל טקסט      
דלג על בר עליון
בר עליון
דלג על הודעות המרכז הרפואי
הודעות המרכז הרפואי

הודעות המרכז הרפואי

עצור
דרוש כוח עזר סיעודי
למערך הסיעוד במכרז הרפואי ברזילי דרוש כוח עזר סיעודי , לפרטים נוספים ניתן לפנות לטל 08-6745800
דרושים אחים ואחיות בברזילי
למרכז הרפואי ברזילי דרושים/ות אחים/יות מוסמכים/ות בוא/י לעבוד איתנו ותזכה/י לאפשרויות לקידום מקצועי, עידוד למחקר, השתתפות כספית בלימודים ובשכר דירה ולא פחות חשוב למשפחה חדשה ויחס חם ואישי!- פרטים נוספים בטל 08-6745800
בדיקת סקר גנטית מורחבת
המרכז הרפואי ברזילי מציע לכם את האפשרות לבצע בדיקה חדשנית זאת, באמצעות פגישה עם הגנטיקאי ומתן דם. הבדיקה נשלחת למעבדת מחקר מהמקצועיות ביותר בארץ.
E.E.G- בדיקות בזמינות מיידית
במכון הנוירולוגי במרכז הרפואי ברזילי בדיקת EEG בזמינות מידית. לפרטים לחץ על הכותרת.
ללשכת הבריאות באשקלון דרוש אח
ללשכת הבריאות באשקלון דרוש אח למשרה חלקית או מלאה לביצוע חיסונים במגזר החרדי בבתי הספר פרטים נוספים בטלפון 08-6745120
דלג על על בית החולים
על בית החולים
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners

חשיבות פעילות גופנית לבריאות ומניעת מחלות לב

צור קסטל, פיזיולוג המכון לשיקום הלב במרכז הרפואי ברזילי על השפעת הפעילות הגופנית במניעת מחלות לב.
מכון הכושר  של המרכז הרפואי ברזילי

אורח החיים המודרני מתאפיין בפעולות סדנטריות (כלומר בישיבה) אם בנהיגה, ישיבה מול מחשב, צפייה בטלוויזיה ופחות בפעילות גופנית. בנוסף, התפתחות תעשיית המזון העלתה את כמות צריכת המזון העשיר בשומנים וכולסטרול. בעולם המערבי מחלת הלב וכלי הדם היא הגורם מספר אחד לתמותה.
בשנים האחרונות חוסר בפעילות גופנית הוגדר כגורם סיכון למחלת לב לאחר שמחקרים הראו כי לאדם אשר אינו פעיל גופנית כחלק מאורח חייו, ישנו סיכון הגדול פי 2 לחלות במחלת לב מאשר אדם שפעיל גופנית. לפעילות גופנית השפעות רבות על בריאות הגוף ואיכות החיים. מלבד גורמי הסיכון הכוללים גיל, מין ותורשה, אשר אינם ניתנים לשליטה, הפעילות הגופנית יכולה להשפיע על שאר גורמי הסיכון למחלות לב ומחלות נוספות.
להלן טבלה המסכמת את גורמי הסיכון למחלות לב והשפעות הפעילות הגופנית על גורמים אלה.

גורם הסיכון למחלת לב השפעת הפעילות הגופנית

עודף משקל:

ירידה במשקל על ידי העלאת ההוצאה הקלורית היומית והגברת ניצול השומן בזמן פעילות גופנית. פעילות גופנית מעלה את חילוף החומרים בגוף.

סוכרת:

הורדת הסוכר בדם ושיפור רגישות התאים לאינסולין

לחץ דם גבוה

ירידה בלחץ דם והפחתה עד להפסקת הצורך בשימוש תרופתי

עישון

פעילות גופנית סדירה כחלק מאורח חיים בריא עשויה להפחית את הצורך בעישון

שומנים וכולסטרול גבוהים

ירידה בשומנים (טריגליצרידים) ועליה בכולסטרול הטוב (HDL).

מתח וחרדה

פעילות גופנית משחררת אנדורפינים אשר תורמים לשיפור מצב הרוח ומפחיתים מתח נפשי.


השפעות נוספות של פעילות גופנית:

• חיזוק השרירים בגוף, מניעת הידלדלות מסת השריר בגוף עם הגיל.
• שיפור טווח התנועה במפרקים, שיפור יכולת התנועה הגופנית.
• מניעת דלקות פרקים.
• שיפור מגבלות אורטופדיות (כגון כאבי גב, ברכיים וכד').
• מניעת  אוסטאופורוזיס (הידלדלות מסת העצם).
• מניעת מחלות הסרטן (בעיקר סרטן השד והמעי הגס).
• שיפור איכות החיים על ידי יכולת ביצוע פעולות יומיומיות ופעולות מאומצות יותר.

ההמלצות לפעילות גופנית

המלצות ארגוני הבריאות הגדולים הן: על מנת להפיק אורח חיים בריא על כל אדם לצבור מינימום  30 דק' ביום של פעילות גופנית ברמה בינונית ברוב (אם לא בכל) ימות השבוע (לפחות 150 דקות בשבוע). לבעלי כושר גופני טוב, מומלץ להוסיף כ- 75 דקות של פעילות גופנית עצימה כגון, הליכה נמרצת, עליית מדרגות, רכיבה על אופניים ושחייה רצופה או בקצב גבוה.
פעילות גופנית לשיפור הבריאות כוללת שלושה מרכיבים עיקריים:
1. פעולות בסיסיות יומיומיות – עלייה במדרגות, עבודות בית, טיול עם הכלב וכד'.
2. פעילות אירובית – פעילות מאומצת שניתן להתמיד בה יותר ממספר דקות ברציפות המפעילה קבוצות שרירים גדולות. דוגמאות: הליכה, שחייה, אופניים.
3. פעילות לחיזוק השרירים והגמשת המפרקים בגוף – לדוגמא: תרגילים עם משקולות, יוגה, פילאטיס וכד'.
 

 

הדפסשלח לחבר
עבור לתוכן העמוד