גודל טקסט      
דלג על בר עליון
בר עליון
דלג על הודעות המרכז הרפואי
הודעות המרכז הרפואי

הודעות המרכז הרפואי

עצור
דרוש כוח עזר סיעודי
למערך הסיעוד במכרז הרפואי ברזילי דרוש כוח עזר סיעודי , לפרטים נוספים ניתן לפנות לטל 08-6745800
דרושים אחים ואחיות בברזילי
למרכז הרפואי ברזילי דרושים/ות אחים/יות מוסמכים/ות בוא/י לעבוד איתנו ותזכה/י לאפשרויות לקידום מקצועי, עידוד למחקר, השתתפות כספית בלימודים ובשכר דירה ולא פחות חשוב למשפחה חדשה ויחס חם ואישי!- פרטים נוספים בטל 08-6745800
בדיקת סקר גנטית מורחבת
המרכז הרפואי ברזילי מציע לכם את האפשרות לבצע בדיקה חדשנית זאת, באמצעות פגישה עם הגנטיקאי ומתן דם. הבדיקה נשלחת למעבדת מחקר מהמקצועיות ביותר בארץ.
E.E.G- בדיקות בזמינות מיידית
במכון הנוירולוגי במרכז הרפואי ברזילי בדיקת EEG בזמינות מידית. לפרטים לחץ על הכותרת.
ללשכת הבריאות באשקלון דרוש אח
ללשכת הבריאות באשקלון דרוש אח למשרה חלקית או מלאה לביצוע חיסונים במגזר החרדי בבתי הספר פרטים נוספים בטלפון 08-6745120
דלג על על בית החולים
על בית החולים
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners
דלג על Banners
Banners

לכבוד החנוכה: על סוגי שמנים, טיגון עדיף ושמירה על המשקל בחג

לכבוד חג החנוכה, שירות התזונה והדיאטה, על סוגי שמנים במזון וכיצד ניתן לשמור על המשקל בחג החנוכה.
שמן ושמן- על סוגי שמנים

 

 

שמן- זה משמין?

 צריכה מוגברת של שומן מביאה להשמנה, אך מעבר לכמותו חשובה גם האיכות. חטיף מלוח גדול (80 גרם) מכיל 6 כפיות שמן מאיכות ירודה, אותה הכמות שמצויה בשני אבוקדו שלמים.

למרות שצריכת כמות גדולה של שומן מביאה לעליה במשקל ועלולה לקדם מחלות שונות, ישנה חשיבות לצרוך ממנו במסגרת דיאטה מאוזנת. השומן נחוץ לקיום תקין של מערכות בגוף, ומהווה מרכיב חשוב בתאים, בעצבים וכן בהורמונים. השומן הוא מצרך חיוני בתפריט שלנו, ובלעדיו תהליכים מסוימים בגוף ובמוח לא יתרחשו, לכן ישנו מקום לשומן בדיאטה, ורצוי לבחור מקורות עדיפים לשומן. 

 

סוגי שומנים במזון: 

 

סוגי שומנים במזון

 

שומן חד בלתי רווי 

אומגה 3 

שומן רווי 

שומן טראנס 

כדאי או לא כדאי? 

מפחית את רמות סך הכולסטרול בדם ולכן מבין השומנים הוא המומלץ ביותר. 

שמן מומלץ לצריכה שכן מסייע לאיזון לחץ דם ורמות טריגליצרידים (שומנים) בדם.  

שומן שמצוי לרוב במצב צבירה מוצק בטמפרטורת החדר.  

 

מעלה את רמת הכולסטרול הרע בדם (LDL) ובכך תורם להתפתחות מחלות לב וכלי דם ועל כן רצוי להמעיט בצריכתו.  

 

ניתן למצוא גם בשם שומן מוקשה/  מוקשה חלקית. אלו חומצות שומן שנוצרו בתהליך כימי, שמשנה את מצב צבירת השומן  מנוזל למוצק בטמפרטורת החדר.   

 

מוריד רמות כולסטרול טוב בדם (HDL) ומעל רמות כולסטרול רע בדם (LDL), כך מקדם מחלות לב כגון טרשת העורקים ומחלת לב כלילית, לכן מומלץ להימנע מצריכתו. 

מקורות במזון 

זיתים, שמן זית, שמן קנולה, אבוקדו, שקדים, שומשום ובוטנים. 

זרעי פשתן, אגוזי מלך, פולי סויה, שמן קנולה, דגים  (טונה, סלמון, סרדינים, מקרל). 

במזונות מן החי: חמאה ומוצרי חלב שמנים, שומן בשר, איברים פנימיים ומוצרי בשר מעובדים. 

 

במזונות מהצומח: קוקוס ושמן דקלים, ומוצרי מאפה המכילים מרגרינה. 

בבצקי עלים קפואים או מוכנים, וכן מזונות מעובדים כגון קרקרים, חטיפים ועוגות.  

 

 

כמה מילים על טיגון:

 

טיגון אינו בריא בגלל צריכת השמן הרבה, וגם עקב תהליכים הקורים לשמן בטמפרטורה הגבוהה המשנים את הרכבו ועלולים לגרום לו להתחמצן. רצוי להגביל את כמות המזון המטוגן שאוכלים – אך אפשר לאכול מנה מטוגנת מדי פעם, במסדרת תפריט מאוזן. 

 

טיפים לטיגון בריא:

 

טמפרטורה. אם נמוכה מדי תגרום לזמן טיגון ממושך יותר, ולסופגנייה ספוגה ביותר שמן. זו הסיבה שאת בצק הסופגניות יש לטגן כאשר הוא בטמפרטורת החדר - שימוש בבצק קר יאריך את משך הטיגון. 

מצד שני, אם הטמפרטורה גבוהה מדי, היא תניב סופגנייה שחומה מבחוץ ולא מוכנה מבפנים. 

'שיטת הסבתות' לבדיקת הטמפרטורה: מכניסים כף עץ לסיר השמן הרותח, וכשמצטברות בועות סביב ידית הכף הטמפרטורה מתאימה.
 

גודל. עדיף טיגון בגודל בינוני מאשר גודל 'מיני'. ברגע שמטגנים 20 סופגניות מיני לעומת 10 בינוניות, מדובר ביותר שטח פנים הספוג שמן.
 

2 עקרונות חשובים. טיגון בשמן עמוק בסיר או צ'יפסר עדיף על רדוד, כיוון שמקצר את משך הטיגון. בנוסף  רצוי להשתמש בשמן לטיגון פעם אחת בלבד.

  

אפיה במקום טיגון. למרות שזהו חג השמן, אפשר בהחלט לאפות לביבות וסופגניות בתנור, והטעם לא נופל מהמקור. קישור למתכון מיני סופגניות אפויות  

  

לסיכום, כמה טיפים לשמירה על המשקל בחנוכה:  

·         רצוי להמשיך ולהתמיד בפעילות גופנית- גם בזמן החופש (גם הליכה עם הילדים לטיול נחשבת!) 

·         התארגנות מבחינת מזון לעבודה / לימודים תבטיח שפחות נתפתה לאכול סופגנייה במקום ארוחה.  

·         לפני יציאה למסיבת חנוכה או הצגה –כדאי להקפיד לאכול בבית ארוחה טובה וכן לקחת איתנו חטיף לדרך. 

 

חג חנוכה שמח!  
כתבה- יערה אלון- דיאטנית קלינית

  סופגניות אפויות
הדפסשלח לחבר
עבור לתוכן העמוד